Monday 8 July 2013

Nukilan Diriku :')

            Hai assalamualaikum . Setiap manusia itu diciptakan berpasangan lelaki dan perempuan . Setiap manusia juga mempunyai perasaan untuk bercinta diantara satu sama lain . Setiap manusia juga telah allah berikan jodoh iaitu cinta sejati cuma kita tidak tahu siapa cinta sejati kita . 

            Bukti sebenar cinta itu apabila menghargai orang yang kita cintai dengan perbuatan agar dia rasa terselamat dan terhormat , contoh nya -: 

           disaat kita ingin melepaskan seseorang , 
       ingatlah disaat kita ingin mendapatkan nya dahulu .
              disaat kita tidak merindukannya , 
    ingatlah disaat pertama kali kita melafazkan cinta padanya ,
            disaat kita mulai bosan dengan nya , 
        ingatlah saat-saat indah ketika bersamanya .
      bicara lah dari hati , maka ia akan jatuh kehati .

        Memang tak ada kisah yang sempurna , tetapi allah selalu memberi kasih yang sempurna , pada setiap kisah kita , dan kita melihat betapa indahnya kisah orang lain , sesungguhnya kita mampu membuat kisah kita lebih indah dari oarang lain . :)
       Cinta dan rindu itu bermula dari kisah adam dan hawa , dikisahkan oleh yusuf dan zulaikha , diabadikan oleh syah jehan dan mumtaznya , diperikan pula oleh romeo dan juliet ,diceritakan oleh rama dan sita , dilakonkan oleh laila dan majnun , dan kini kita pula yang meneruskannya . :')
       Kadang-2 allah jauhkan seseorang itu dari hidup kita atas sebab untuk melindungi kita , dengan itu berhentilah mengejar nya , mungkin ada yang lebih baik yang telah diciptakan untuk kita dan perlu ingat setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmah yang tersirat .
       Seuntai 'kasih' membuat kita 'sayang' , seucap 'janji' membuat kita 'percaya' , sekecil 'luka' membuat kita kecewa , tetapi sebuah 'percintaan' selamanya bermakna .
       Aku akan tetap ketawa walaupun sebenarnya hatiku perit dan mataku nak menangis , aku akan tetap senyum walaupun aku telah kecewa , aku akan tetap kuat walaupun sebenarnya aku dah tak sanggup , tapi yang penting aku tetap sabar walaupun hatiku lemah dan terluka . :')


                                                 *Zaidatul Aini*

1 comment:

  1. Blog ko nie jiwang la...hahaha. Tapi aku suka lagu blog ko (4 star rate)~~ teruskan berblogging~~

    ReplyDelete